Természetesen nincs olyan termék, munkahely, tevékenység, olyan kapcsolat, ami csak előnyöket biztosít, és hátrányai nincsenek. Így ez a vállalkozási forma is hordozza magával a természetéből adódó hátrányokat, az üzletvitel sajátosságaiból eredő gondokat, negatívumokat. Mint ahogy az sem elfogadható, hogy a környezet csak a negatívumairól ír és beszél, az sem lenne korrekt ha nem beszélnénk őszintén a közreműködők által érzékelt hátrányokról és csak a pozitívumokról szólnánk, amit sajnálatosan sokszor lehet tapasztalni. Ennek következménye a sok megtévesztett, ígéretekkel becsapott, csalódott személy. Igaz hogy senki sem szeret jövendő együttműködésük gyengéiről, hátrányairól szólni, de a módszer eredendő tisztasága és becsületessége ezt megkívánja.
Kitapintható hátránya az MLM módszernek, hogy az első időkben a befektetett munkának nincs, vagy alig van érzékelhető eredménye. Sokszor hetek hónapok kudarcai, keservei érzékelhetők anyagi és erkölcsi siker nélkül. Ez egyedül a befektetett munka intenzitásával és hatékonyságával rövidíthető. A kezdeti időszakban szükséges időráfordítás munka mellett, legtöbbször az amúgy is kevés szabadidő terhére történik. A kezdeti időszak igényli a rendszeres tanulást, az arra fordítandó idő és költségek előteremtését, nagyon okos és tudatos tervezését, az üzletépítés módszerének minél gyorsabb elsajátítását és alkalmazását. Az idegen, szokatlan értékesítési technika alapjainak megtanulását, a személyes ajánlás és az ahhoz kötődő hitelesség és bizalom megnyerésének csínját-bínját. Fájdalmasan nehéz elviselni a visszautasításokat, a személyes kudarcnak vélt „nemeket”, a mások által ígértek be nem tartását, a barátokhoz, rokonokhoz, közeli ismerősökhöz fűzött remények szertefoszlását, a tisztességes és őszinte ajánlat merev, azonnali elutasítását, a környezet sokszor rosszindulatú aggódásait, és megjegyzéseit, a tisztességes és szívós munkával elért sikerek méltatlan minősítését, a valós sikertelenségek és a kudarcok feldolgozásában a magányt. A külső motiváló tényezők hiánya sok közreműködőnél kimondottan hátrányos. A szükséges belső motiváció (célok, álmok stb.) hiánya okozza az elkedvetlenedést, a keseredettséget, a vállalkozás érthetetlen feladását. Komoly gondot és problémát jelent a motiváció folyamatos fenntartása, megőrzése. A módszer által kínált alkalmak ezt kívánják szolgálni, de különösen a szponzori, un. felsővonali kapcsolat és együttműködés meghatározó.
Sokan nyomasztóan élik meg, hogy az üzlet indításának első pillanatától felel a saját vállalkozásának minden lépéséért, az általa mutatott jó vagy rossz példa akarata és tudta nélkül is másolódik, így tevékenysége teljes időszakában ezt a felelősséget át kell érezni.